ازشبکه های اجتماعی به درستی بهره گیریم
مطالب روز دنیای اینترنت
ازشبکه های اجتماعی به درستی بهره گیریم
1 / 4 / 1397 ساعت 1:57 PM | بازدید : 72 | نویسنده : saw | ( نظرات )

ازشبکه های اجتماعی به درستی بهره گیریم            

 دکتر اسدالله افشار      

شبکه های پرمخاطب اجتماعی که از ازه ترین و جدید ترین سرویس های اینترنتی درجهان به شمارمی آید، از ابعاد مختلف در زمینه بررسی کارکردها، اهداف، مزایا،  شناسایی آثارمثبت، مشکلات، پیامدهای و تبعات منفی آن ها در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، قابل واکاوی و ارزیابی می باشند. در یادداشت کوتاه پیش رو به برخی از این موارد فهرست وار در ذیل اشاراتی خواهیم داشت:        

1- شبکه های اجتماعی اینترنتی درجهان از دستاوردهای نوین بشری محسوب می شود. این دستاوردها به سان دستاوردهای بشری دیگربنا برکج فکری ها و کج فهمی ها و سواستفادها، با آسیب های بسیارجدی مواجه است.

2- این شبکه ها برای رفاه ،آسایش و تحکیم اصول و ارزش های جامعه بشری به وجود آمده است تا نقشی مهم در بلوغ و به کمال رساندن انسان ها و اجتماعات داشته باشد. اما این دردهه اخیر

3- امروزه کارکرد این شبکه ها؛ دستخوش بهره برداری های سیاسی حکام جائر و قدرت های استکباری جهان قرارگرفته است. به وسیله این ابزار جدید، بی رحمانه برکیان کشورها، جان و روح و روان بشریت، فرهنگ ها، باورها، اعتقادات ،آداب و رسوم، سنت های و رفتارهای اجتماعی می تازند تا مقاصد استعماری خود را در دنیا دیکته کرده و نظم نوین جهانی تحت سلطه خود را بنیان نهند.

4- شبکه های اجتماعی در مدتی کوتاه؛ توانستند نقش بسزایی در روابط و ارتباطات بین انسان ها و گروه ها ایفا نمایند، مرزهای جغرافیایی را درهم شکستند و تعریف جدیدی از قلمرو عمومی در سطح جهان ارائه نمودند و روابط بین الملل را در دو حوزه نظری و عملی با چالش های جدی هویتی و ساختاری مواجه ساختند.

5- نقش شبکه های اجتماعی در تغییر و تحولات نظامات اجتماعی در همه امور از فرهنگی گرفته تا سیاسی، اقتصادی، نظامی و هنری انکارناپذیراست.این شبکه ها گاه با آمارهای دروغین و نشراکاذیب و ساخت برنامه های فتنه انگیز به منظور راه اندازی آشوب های خیابانی در کشورها، درپی استحاله انقلابات و تغییر حاکمیت ها بوده تا شبه انقلابی نماها و حکومت های دست نشانده قدرت های استکباری برمسند ریاست و مدیریت کلان تکه زنند تا این قدرت ها بتوانند با غارت منابع این کشورها، منافع استعماری خود را تأمین و تثبت نمایند. کاری که امروز آمریکا، اروپا و رژیم  غاصب تروریستی کودکش صهیونیست انجام می دهند از همین طریق و مؤید این مدعا می باشد.   

6- شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه های اجتماعی تأثیر شگرفی بر روابط اجتماعی، دوستانه و سبک زندگی اعضای خود دارد. این شبکه ها می توانند شاخص های گوناگون زندگی اعضای خود را دچار تغییر و دستخوش چالش نمایند و برای ایشان مشکلات و معضلات عدیده ای را فراهم آورند! گاه این شبکه ها از فلسفه وجودی خود فاصله گرفته اند  و از آن جا باید برای جامعه بشری یک فرصت باشند درجهت احیای ارزش ها وآرمان ها و تثبیت آرامش و صلح همه جانبه با امنیت فراگیرگام بر دارند به تهدیدی ویران کننده و مخرب تبدیل شده که تا مرز نابودی انسانیت پیش می روند و به چیزی کمتر ازاین هم راضی نمی گردند!                            

جان کلام این که؛ازشبکه های اجتماعی به درستی بهره گیریم.  مسخ این فضاها نشوییم.  باآگاهی، قدم دراین شبکه ها بگذاریم. از سبک زندگی خود مراقبت نماییم. تحت تأثیرالقائاتشان قرارنگیریم. تهدیدات شبکه ها را به فرصت تبدیل کنیم. توطئه ها و فتنه ها را به خودشان بازگردانیم. ازمزایای این شبکه ها بجا، درست و منطقی و درجهت رشد،  امنیت، صلح، سلامت، سعادت، بهروزی، اقتدار و رفاه جامعه  بهره جوییم.

                                             جمعه: 1 / 4 / 1397- 8 شوال 1439- 22ژوئن 2018      



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12971
:: باردید دیروز : 1146
:: بازدید هفته : 141032
:: بازدید ماه : 671017
:: بازدید سال : 1776835
:: بازدید کلی : 197755979